بزرگترين هكرهاي جهان را بشناسيد

ديدگاهي كه هر يك از ما نسبت به افراد هكر داريم، اين است كه تمام آنها افراد سودجو و متخلفي هستند كه تنها فكر و دغدغه آنها، دسترسي به حساب هاي شخصي افرادي است كه آنها مي توانند از طريق فروش اين اطلاعات به سرمايه زيادي دسترسي پيدا كنند. 

اين ديد كم و بيش درست است. لازم به ذكر است كه برخي از افراد هكر هم وجود دارند كه در واقعيت نام آنها “white-hat hackers” مي باشد كه بيشتر در زمينه بهبود امنيت رايانه و حساب هاي كاربري فعاليت دارند و اين در حالي است كه افراد هكر سودجو به نام “black-hat hackers” ناميده مي شوند. همچنين افرادي كه تنها براي سرگرمي اين كار را مي كنند، “gray-hat hackers” ناميده مي شوند.
هكر
بزرگترين هكرهاي تاريخهكرهاي دسته “black-hat hackers” با وجود اينكه دانش بسيار زيادي دارند و مي توانند در زمينه امنيت فعاليت كنند، مي توانند صدمات زيادي را اشخاص حقيقي و حقوقي وارد كنند كه نام اين افراد در تاريخ ثبت شده است. به همين دليل در ادامه اين مطلب از بخش تكنولوزي نمناك قصد داريم بدنام ترين و بزرگترين هكرهاي تاريخ را بصورت كامل به شما معرفي كنيم. همراه ما باشيد.
اسامي بزرگترين هكرهاي دنيادر ادامه با بزرگترين و شناخته شده ترين هكرهاي دنيا آشنا خواهيد شد؛
1- Kevin Mitnick

سازمان دادگستري آمريكا او را به عنوان تحت تعقيب ترين مجرم كامپيوتري در تاريخ ايالات متحده دانسته است و وي به قدري شناخته شده و محبوب است كه حتي از اقدامات او فيلمي به نام Track Down ساخته شد.
جنايت كوين چه بود؟

كوين بعد از يك سال تحمل زندان كه به دليل هك ديجيتال ايكويپ منت كورپوريشن، ناگهان خبر آزادي وي به مدت 3 سال اعلام شد. اما نزديك به اواخر دوره زندان او گفته شد كه در طي 2.5 سال او اقدام به هك و دسترسي يافتن به اسرار شركت ها و همچنين نقض سيستم هشدار دفاع ملي كرد.
اينك كوين در چه حال است؟

كوين بعد از آخرين جرمي كه انجام داد، به مدت 5 سال ديگر به زندان رفت و مدت زمان مقرر شده را بصورت كامل سپري كرد. او اينك به عنوان مشاور و سخنران امنيت كامپيوتر در حال فعاليت است.
2- Jonathan James

داستان آقاي جاناتان جيمز به عنوان “c0mrade” شناخته شده است كه يك داستان تراژيك مي باشد. او از جواني شروع به هك كرد و در نهايت او موفق به هك كردن چندين شبكه تجاري و دولتي شد و مدت زمان زيادي خوشحالي او ادامه پيدا نكرد و توسط پليس رديابي شد و در نهايت به زندان رفت و اين در حالي بود كه او تنها يك فرد جوان بود.
هكر
بزرگترين هكرهاي جهان

 جاناتان جيمز چه كرد؟

جاناتان جيمز مشهور شبكه ناسا را هك كرد و توانست به سورس كافي با ارزش 1.7 ميليون دلار دسترسي پيدا كند و از اين سورس ها توانست بفهمد كه چگونه ايستگاه فضايي بين المللي كار مي كند! ناسا مجبور شد شبكه اينترنتي خود را به مدت 3 هفته كامل تعطيل كند و براي رفع اين مشكل به ميزان 41 هزار دلار هزينه كرد!
جاناتان الان در چه حال است؟

در سال 2007 ميلادي چندين شركت پر مخاطب قرباني حملات اينترنتي زيادي شدند و با اينكه جيمز هر گونه هك را تكذيب كرد، مورد اولي بود كه ماموران به او مشكوك شدند. در سال 2008 ميلادي جيمز خودكشي كرد و معتقد بود كه به جرم هايي كه مرتكب نشده است، دائما محكوم مي شود.
 3- Albert Gonzalez

آلبرت گونزالز به عنوان رهبر گروه هكرها به نام " ShadowCrew " شروع به كار كرد و علاوه بر سرقت و فروش شماره كارت هاي اعتباري، اين مجموعه كارهاي خطرناك ديگري را نيز انجام داد كه از مهم ترين آنها مي توان به جعل اسناد دولتي اشاره كرد كه براي مشتريان خود آماده مي كرد و به قيمت بالايي مي فروخت.آلبرت گونزالز چه كرد؟آلبرت هنگامي كه بيش از 170 ميليون كارت اعتباري و شماره كارت هاي خود پرداز را در مدت زمان دو سال جمع آوري كرد، به سرعت در دنياي وب شناخته شد. همچنين او شركت هايي همچون TJX و Heartland Payment System را بطور كامل هك كرد و به اطلاعات بانكي مشتريان آنها دسترسي پيدا كرد.

آلبرت  الان در چه حال است؟

گونزالز به مدت 20 سال به زندان محكوم شد و در طي سال هاي اخير حكم هاي متعددي براي وي صادر شده است كه طبق گزارشات انجام شده گفته شده است كه تا سال 2025 ميلادي اين حكم ها صادر خواهند شد.

4- Kevin Poulsen

كوين پولسن كه معروف به "Dark Dante" بود. او با دانش پيچيده خود توانست به مدت 15 دقيقه خطوط تلفن يك ايستگاه راديويي را هك كند و خودش را به عنوان يك تماس گيرنده برنده اعلام كرد و توانست يك دستگاه پورشه آخرين مدل را بدست بياورد. او واقعا يك نابغه مي باشد!!!
هكرهاي تاريخي
بهترين هكرهاي دنيا

كوين پولسن چه كرد؟

پولسن توانست سيستم فدرال آمريكا و همچنين مكالمات ضبط شده را به سرقت ببرد و به همين دليل در ليست FBI قرار گرفت تا هر چه سريع تر دستگير شود. او در نهايت وقتي كه در يك سوپر ماركت بود توسط ماموران پليس دستگير شد و به مدت 51 ماه زندان و همچنين پرداخت 56 هزار دلار محكوم شد.
الان در چه حال است؟

او پس از آزادي در سال 1995 ميلادي راه زندگي خود را تغيير داد و به عنوان يك ژورناليست شروع به فعاليت در Wired كرد.
5- Gary McKinnon

آقاي گري مك كينون به عنوان Solo شناخته شده است كه بر اين ادعاست او بزرگترين هكر كامپيوتر در تمام دوران مي باشد!!! 

بزرگترين هكرهاي ناسا 

گري مك كينون چه كرد؟

طي يك دوره 13 ماهه از فوريه سال 2001 تا مارس 2002 ميلادي او به طور غير قانوني به 97 كامپيوتر متعلق به نيروهاي مسلح آمريكا و ناسا دسترسي پيدا كرد!! او ادعا كرد كه به دنبال اطلاعات كافي در مورد موجودات فضايي (منطقه 51) بود كه به گفته مقامات آمريكا او تعدادي پرونده مهم را حذف كرد و بيش از 300 رايانه را غير قابل استفاده!!!! در نتيجه او بيش از 700 هزار دلار خسارت به بار آورد.الان در چه حال است؟مك كينون كه اصالتا اسكاتلندي بود و در خارج از كشور انگلستان فعاليت مي كرد، توانست با حكم استرداد مجرمين دولت آمريكا را گول بزند و خودش را بيمار جلوه دهد!! اما دقيقا هيچ اطلاعات دقيقي در مورد حال اين روزهاي وي صادر نشده است.

6- Robert Tappan Morris

آقاي رابرت تپن موريس دانش خود را در زمينه كامپيوتر از پدر خود آقاي رابرت موريس كه يكي از دانشمندان رايانه در آزمايشگاه هاي بل و بعدا ناسا بود، بدست آورد. موريس به عنوان اولين خالق كرم كامپيوتر مي باشد!!!! 

هكرهاي تاريخي

اسامي بزرگترين هكرهاي دنيا

رابرت تپن موريس چه كرد؟در سال 1988 ميلادي وي هنگاميكه دانشجوي دانشگاه كرنل بود، كرم موريس را ايجاد كرد! اين كرم مي توانست كامپيوتر را به ويروس مبتلا كند و در نهايت او با اين اختراع توانست بيش از 6000 كامپيوتر را غير قابل استفاده كند.

رابرت الان در چه حال است؟

در سال 1989 ميلادي مشخص شد كه موريس كامپيوترها را دچار نقض مي كند و به همين دليل به مدت 3 سال به زندان، 400 ساعت كار براي جامعه و جريمه 10050 دلاري محكوم شد. وي سپس Y Combinator را تاسيس كرد و اين روزها گاهي اوقات در دانشگاه ماساچوست تدريس مي كند.

7- Anonymous يا ناشناس!

Anonymous شناخته ترين هكر دنيا در زمان است كه از قرار معلوم يك فرد نيست و تشكيل شده از چندين گروه ناشناس است و كارهاي مخرب بسيار زيادي را انجام داده اند!!! 

بزرگترين هكرهاي اينترنتAnonymous ها چه كرده اند؟

از زمان اولين فعاليت اين مجموعه در سال 2003 ميلادي، اقدام به آسيب رساندن به آمازون، پي پال، سوني، كليساي Westboro Baptist و كليساي Scientology و همچنين دارك وب، دولت استراليا،هندوستان، سوريه و ايالات متحده كرده اند.

آنها الان كجا هستند؟!اين مجموعه تا به الان در حال انجام هك است و تا سال 2011 ميلادي دو گروه از اين مجموعه با نام هاي LulzSec و AntiSec دستگير شدند.

 منبع : نمناك 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.